Velvet Music

REDESIGN

DE OPDRACHT

Velvet Music is een platenzaakketen met vestigingen verspreid over Nederland. In de winkels hangt er een huiselijke sfeer; zo kun je een heerlijke kop koffie drinken en helpen de medewerkers je met het vinden van de perfecte plaat of CD. Velvet wil deze sfeer naar de website doortrekken en dus de fysieke ervaring ook de online ervaring maken.

Het probleem is dat de huidige website hier niet aan voldoet, dus moet er een herontwerp komen die dit gevoel wel kan overbrengen. Een aandachtspunt is dat er bij deze opdracht voor een specifieke doelgroep gekozen wordt.

homepagina velvet imac
Group 228
HET RESULTAAT

Uit vier individuele moodboards is er gekozen voor de doelgroep punkers. Het herontwerp sluit dan ook aan bij deze muziekliefhebbers. Eerst is er onderzoek gedaan naar deze doelgroep en vervolgens zijn er kenmerkende elementen in het herontwerp verwerkt. De pagina’s die zijn gerealiseerd zijn een homepagina en een productpagina.

Ik ben tijdens het project verantwoorderlijk geweest voor een stukje met de ‘top tien punkalbums’ en voor de rapportage van het gemaakte werk. Wegens een fout in het systeem kon ik namelijk minder werken aan de schermen dan ik gewild zou hebben.

full homepage paper
full detailpage paper
CREDITS

Kim van der Waart
Roos Smeets
Rosan Muller

DATUM

4/2020 – 6/2020

KLANT

Velvet Music
Haagse Hogeschool